Wat is eigenlijk een huisstijl?

Als je gaat starten met je bedrijf dan begin je meestal met het bedenken van je bedrijfsnaam. Daarna kun je met het ontwerpen van een logo aan de slag. Je houdt rekening met waar je bedrijf voor staat en wat jij wilt uitstralen. Passen de kleuren bij je bedrijf, welk lettertype ga je gebruiken etc.

Dan ga je je logo gebruiken op bijvoorbeeld visitekaartje, belettering van je auto etc. Hoe gebruik je je logo met welke kleuren en lettertype. Dat maakt jouw huisstijl.

Wat valt er onder je huisstijl?

  • Bedrijfsnaam
  • Je logo en hoe je deze moet gebruiken
  • Gebruikte kleuren (PMS, full color en RGB)
  • Gebruikte lettertype
  • Stijl van foto’s, iconen, vormen etc.
  • Slogan

Wij gaan samen jouw stijl creëren en als het staat als een huis, dan moet het op al je uitingen worden doorgevoerd.

Bestaat jouw bedrijf al langer, dan kan het nodig zijn om je bestaande huisstijl te upgraden. Vaak behoud je dan delen van je oude huisstijl en pas je deze aan naar je huidige stijl.

Huisstijl onder de loep

Ik kan al je online en offline reclame analyseren.

Waarom?

– Ik kijk of het logo uitdraagt zoals jij zou willen
– Wordt het logo correct gebruikt?
– Spreek je de juiste doelgroep aan?
– Ik geef graag advies

“Creëer herkenbaarheid”

Correcte zichtbaarheid van een merk/bedrijf draagt bij
aan een beter imago en naamsbekendheid. 

 

Logo ontwerp
huisstijl onder de loep
tech: dodo.nl | design: c-designs.nl